Ae 4/7
  • Schweizisk elektrolokomotiv

Ae_4-7-1



  • Ae_4-7-2



  • Ae_4-7-3



  • Re 4/4 I - med dør foran
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik

    Re_4-4_I_1-1



  • Re_4-4_I_1-2



  • Re_4-4_I_1-3



  • Re_4-4_I_1-4



  • Re_4-4_I_1-5



  • Re_4-4_I_1-6



  • Re 4/4 I
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik

    Re_4-4_I_2-1



  • Re_4-4_I_2-2



  • Re_4-4_I_2-3
  • Enkelte lokomotiver blev malet i TEE-farver for at passe til personvognene, da Schweiz også var medlem af "TEE"


  • Ae 6/6
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
    • Dette lokomotiv blev oprindeligt leveret grøn. Fra 1985 kom de røde lokomotiver.
    • Siden 2005 (?) er nogle blevet malet "Cargo" blå, se lokomotivoversigten.

    Ae_6-6-1
  • Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 blev kaldt "Kantonloks", fordi de fik påsat våbenskjold fra de 25 kantoner i Schweiz
  • Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 fik påmonteret chromstreg og fik chromnumre
  • Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 havde en hvid og en rød lygte foroven imellem frontvinduerne, undtaget 11410 11425, De røde lygter blev fjernet efterhånden.


  • Ae_6-6-2



  • Ae_6-6-3
  • Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 blev kaldt "Kantonloks", fordi de fik påsat våbenskjold fra de 25 kantoner i Schweiz
  • Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 fik påmonteret chromstreg og fik chromnumre
  • Lokomotiverne med numrne 11401 til 11425 havde en hvid og en rød lygte foroven imellem frontvinduerne, undtaget 11410 11425, De røde lygter blev fjernet efterhånden.


  • Ae_6-6-4



  • Ae_6-6-5



  • Re 4/4 II/III
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
    • Dette lokomotiv kom i flere udgaver - opdelt i serier
    • Første serie blev leveret med kun én pantograf
    • Serie 2 og 3 med 2 pantografer
    • Typebetegnelsen "III" dækker over forandret gearing, der sænkede ophastigheden til 125 km/t., mens trækevnen blev sat op.
    • Oktober 1996 startede kotymen med en del Re 4/4 II/III med en fast sammenkobling med Re 6/6 og dannede betegnelsen Re 10/10

    Re_4-4_II-III-1



  • Re_4-4_II-III-2



  • Re_4-4_II-III-3



  • Re_4-4_II-III-4



  • Re_4-4_II-III-5
  • Enkelte lokomotiver blev malet i TEE-farver for at passe til personvognene, da Schweiz også var medlem af "TEE"


  • Re_4-4_II-III-6
  • Til en ny persontogsservice (Swiss Express) blev der konstrueret nye personvogne (EW III), og til disse togstamme skulle der bruges dedikerede lokomotiver.
  • Lokomotiverne fik ud over en passende bemaling også ændret mekaniske detaljer såsom automatiske koblinger og dertil ændrede pufferramme.
  • Kun 8 lokomotiver blev bygget om: 11103, 11106, 11108 11109, 11112, 11113, 11133 og 11141


  • Re_4-4_II-III-7



  • Re_4-4_II-III-8



  • Re 6/6
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
    • Oktober 1996 startede kotymen med en del Re 6/6 med den faste sammenkobling med Re 4/4 II/III og dannede betegnelsen Re 10/10
    • 1. januar overgik alle Re 6/6 til godstjenesten, SBB Cargo AG

    Re_6-6-1



  • Re_6-6-2



  • Re_6-6-3



  • Re 4/4 IV
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
    • Kun 4 prototyper blev bygget
    • Lokomotivet skulle være det nye universallokomotiv, men tekniske problemer, erfaringer der blev brugt til Re 460, standsede den videre udvikling og serieproduktion
    • 1994 blev de fire lokomotiver solgt/byttet til SOB, og SBB fik fire Re 4/4 III (SOB 41-44)

    Re_4-4_IV-1



  • Re_4-4_IV-2



  • Re_4-4_IV-3



  • Re_4-4_IV-4



  • Re 460 / Lok 2000
    • Schweizisk elektrolokomotiv til både person- og godstrafik
    • 1. januar overgik alle Re 460 til Persontjenesten

    460-1



  • Re 481
    • Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
    • Lokomotivet blev kun indsat i Tyskland >li> Blev solgt, da Re 482 kom frem

    481-1



  • Re 482
    • Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
    • Udviklet til at køre i Tyskland også

    482-1



  • Re 484
    • Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik

    484-1



  • Re 474
    • Schweizisk elektrolokomotiv til godstrafik
    • Udviklet til at køre i Italien også

    474-1




  • DHTML Menu By Milonic JavaScript